Tuesday 25 November 2014

Skim Simpanan Pendidikan Nasional (SSPN-i) 



Sudah setahun setelah saya membuka akaun pelaburan SSPN-I nie...alhamdulillah...ia adalah salah satu cara saya untuk menyimpan duit untuk diri sendiri atau untuk bakal anak saya nanti..sekurang-kurangnya adalah simpanan untuk mereka bila sudah dewasa nanti terutamanya untuk melanjutkan pengajian...

Ayat diatas hanya satu alasan untuk mendidik diri sendiri dalam membuat tabungan untuk masa hadapan..jangan tunggu berkeluarga baru terfikir nak buka akaun..so..sementara masih solo nie..kenapa tidak kearah kebaikan...hehe

Kenapa saya memilih untuk membuka akaun SSPN-i?..Ini kerana mereka telah menawarkan pelbagai promosi yang hebat untuk dimenangi. Walaupunpeluang itu tipis untuk menang, apa salahnya kita mencuba nasib. Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapapun tak tahu.

 Simpanan Bonanza

Simpanan Xtra Bonanza

Jadi, tunggu apa lagi...korang boleh cari maklumat kat laman SSPN-I kat sini...setelah itu bolehlah membuat permohonan untuk akaun SSPN-I nie kat BSN.. mula2 tu saya buat kat Maybank tapi dorang ada masalah sistem pula..em..cakap je taknak buat..itu pasal pergi BSN..

korang minta nombor akaun SSPN korang dekat kaunter BSN untuk memudahkan anda check penyata akaun anda di laman ptptn...Ia memudahkan anda melakukan pendaftaran untuk kemasukan ke Penyata Akaun di laman tersebut...

Kad akaun sspn memang lambat sampai ke alamat anda..mau dekat dua bulan kad tersebut belum sampai2..sampaikan saya p tanya kat pejabat ptptn...lepas seminggu baru tiba kad tersebut..hal ini kerana mula2 saya tidak tahu apa nombor akaun sspn saya yang sebenar..kad ini berguna untuk perkhdmatan di Pejabat PTPTN. Senang untuk berurusan kerana kadang-kadang kita tidak ingat nombor akaun sendiri..Yang paling penting KAD TERSEBUT MILIK PTPTN sekiranya berlaku kehilangan kad tersebut, bolehlah dikembalikan kepada PTPTN..Dan kita boleh buat laporan terus sekiranya kita kehilangan kad tersebut..


Jadi, korang bolehlah daftar ke penyata akaun kat sini...penyimpanan wang melalui maybank2u dan cimbclick pun boleh untuk memudahkan urusan penyimpanan wang..

Maybank2u

Korang Login..pastu klik Account & Banking Bill Payment-Pergi ke Manage my Favourite payees dan Klik Add Favourite payee - korang carilah PTPTN- Skim Simpanan Pendidikan Nasional (SSPN) dan continue....korang taiplah no. SSPN Acc korang dan Nama Bill Acc tu seperti My SSPN Acc...kemudian korang Register dan tunggu arahan seterusnya...

sesudah selesai korang masuk balik ke Account & Banking Bill Payment - Make a payment to a favourite payee dan klik  PTPTN punya tick - continue....seterusnya korang boleh ikut arahan seterusnya....

Cimbcliks

Korang Login..Klik My Account - My Favourites - Billers - Add New Bills - Payee Category = Education - Payee Name = PTPTN- Skim Simpanan Pendidikan Nasional (SSPN) - Next - taip Clicks Bill Nickname (My SSPN Acc) dan IC Number anda - Next....seterusnya korang boleh ikut arahan seterusnya....

Selesai add account SSPN..korang masuk balik My Account - My Favourites - Billers - Pay Bills...seterusnya korang boleh ikut arahan seterusnya....

Senangkan....Jadi bolehlah anda mencubanya dan ringan-ringankan jemari anda untuk menyimpan wang simpanan anda ke akaun SSPN anda demi masa depan anda dan juga anak anda...Sekian^..^

3 comments:

  1. Hai semua

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya dari indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang melihat jawatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
    Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda tentang bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang untuk mereka.

    Saya di sini untuk memberitahu anda yang benar dan hanya LOAN SYARIKAT yang ALLAH dihantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GLOBAL GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

    Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai terma dan syarat pinjaman yang besar, untuk memungut semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat untuk membebankan tidak seperti syarikat-syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
    Tolong jangan tertipu oleh penguji yang mempunyai nombor indonesia dan whatsapp, mereka semua penipu, bagaimanakah sebuah perusahaan perseorangan memberi pinjaman ?, yang sepatutnya menjadi pertanyaan pertama kalian orang-orang saya.

    Saudara-saudara saya dari Asia, saya minta kamu mendengarkan saya kerana saya bersumpah kepada kamu atas nama Allah, bahawa saya memberitahu anda semua kebenaran, SEMUA LOAN GANJARAN GLOBAL, syarikat adalah satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda sebaik sahaja anda melengkapkan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
    Kenapa anda tidak berada di kalangan usahawan ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENINGKAT untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan untuk meningkatkan tahap hidup anda, di sini adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

    Anda sangat bebas untuk menghubungi saya di fradesyriritia12@gmail.com EMAIL saya untuk maklumat lanjut, saya akan senang mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati semua PINJAMAN SEMUA GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

    ReplyDelete
  2. Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

    Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

     Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

    ReplyDelete
  3. SAYA MENYAMBUT ANDA SEMUA DI HALAMAN INI
    INI CERITAKU

    Saya MURNI SANTI, Seorang wanita, ibu, saudara perempuan dan teman dari (Bekasi), Indonesia, saya adalah REAL ESTATE MANAGER dan saya telah mengalami banyak tekanan keuangan akhir-akhir ini, tidak ada yang mau meminjam kami uang untuk menyelesaikan proyek komersial kami yang telah dibangun beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa perusahaan peminjaman palsu yang mengklaim sejumlah besar uang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

    Saya frustrasi, suami saya mencoba yang terbaik dan membantu, saya akan bunuh diri karena rasa sakit itu, itu terlalu berat untuk ditanggung dan saya kehilangan semua harapan, sampai saya diperkenalkan dengan SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL sebuah perusahaan pinjaman yang disponsori oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman dan memang menghubungi perusahaan, petugas bagian pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan mengatakan kepada saya untuk tidak khawatir perusahaan akan meminjamkan uang kepada saya, bahkan ketika jumlah yang saya butuhkan sangat besar, dan semua yang bisa saya berikan kepada mereka persyaratan yang merupakan beberapa informasi pribadi, yang saya lakukan.

    Saya menjalani semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan uang yang saya minta setelah mengonfirmasi bahwa saya memenuhi syarat untuk pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang sangat mengejutkan saya adalah pinjaman masuk ke akun saya dan saya mengkonfirmasinya .. Perusahaan kembali secara finansial dan keluarga saya baik-baik saja, ini membuat hidup saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI KU
    NAMA Perusahaan: SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL EMAIL Perusahaan: allglobalgrantloan@gmail.com
    Whatsapp Perusahaan: +1(301)971-4445
    Nama Saya: MURNI SANTI
    Email Saya: murnisanti55@gmail.com

    ReplyDelete

Day 9 (9th of November 2017) Fly back to BKI

Assalamualaikum w.b.t... Lepas check in luggage akak pun bergerak ke kastam, imigrasen, naik train dan ke pintu gate 125...jauh bebeno...